Smoothies

gezonde smoothies | Switchdieet | Kasterlee

Verse sapjes/smoothies

Ik ben geen fanatiek voorstander van sapjes. Door het mixen, zeven van fruit en groenten gaan veel vezels verloren. Bovendien heb je best veel fruit nodig voor 1 vol glas van 250 ml. Vaak zitten er in fruitsapjes veel te veel suikers. Maar soit, het is wel heel erg lekker en toch veel gezonder dan de meeste frisdranken. En met een feestje moet het zeker kunnen !! Wil je wat minder suikers in je sapjes? Combineer dan je fruitsap met een potje yoghurt of magere karnemelk (zonder toegevoegde suikers natuurlijk).

Sinaas/kiwi smoothie

Pers per persoon 3 appelsienen. Voeg het vruchtvlees van 1 kiwi toe en mix het geheel. Klaar! Eenvoudig en lekker!!

gemengd sapje/smoothie

Schil 1 appel per persoon, snij in stukjes en zet 2 minuten in de magnetron. Laat even afkoelen. Pers ondertussen 1 granaatappel (zoals je een appelsien perst) en 1 appelsien. Voeg een tiental frambozen en de appel bij het sap. Mix! Klaar !

Eventueel is dit drankje ook lekker met een beetje extra limoensap!

Eigenlijk kan je bij smoothies en sapjes van alles proberen. Voor mezelf voeg ik vaak een potje yoghurt toe.

Kopie van Kopie van Kopie van Kopie van